April 20 2025 12:31:34
Mitglieder Online
· Gäste Online: 1

· Mitglieder Online: 0

· Mitglieder insgesamt: 913
· Neuestes Mitglied: Floris
DAR Compilation Vol. 3
Listen to some soundbites

Review auf Medienkonverter
Review auf Kulturterrorismus
Review on Winter Light blog
Review on Synth&Sequences
Recension sur Guts of Darkness
Review on Damned by Light
Review on Chain D.L.K.

Dark Ambient Radio Vol. 3

Available at your favorite regional mailorder:

Order at Minor Minor
(Germany)
Order at Winter Light Winter Light (NL)
DAR Compilation Vol. 2
Sound samples on MySpace

Review auf Kulturterrorismus
Review auf Necroweb
Rese?a de Mentenebre
Review auf Medienkonverter
Review on Gothtronic
Review auf Club Debil

Dark Ambient Radio Vol. 2

Available at your favorite regional mailorder:

Order at Minor Minor
(Germany)
Order at Winter Light Winter Light (NL)
DAR Compilation Vol. 1
Sound samples on MySpace

Review auf Kulturterrorismus
Review auf Medienkonverter
Review on gothtronic.com
Review auf necroweb.de
Review auf Club Debil
Rese?a de Mentenebre

Compilation includes tracks by Ah Cama-Soz & All Sides, Dark Muse & Nihil Communication, Evoke Scurvee, False Mirror, Megatone, Mytrip, Nagual Art, Phelios, Phobos, Stephen Parsick, and Svartsinn

Available at your favorite mailorder:
Thema ansehen
 Thema drucken
REVIEWS of "Dark Ambient Radio Vol.2"
Eisen
Necroweb
Nachdem der erste Teil ja schon von nicht schlechten Eltern war gibt es nun hier die Fortsetzung von einer Reihe, von der man hofft, das noch weitere Ver?ffentlichungen aus dem Schatten treten. Das finstere, rhythmisch angehauchte "Nightly Spirits Rise And Shine" von THOLEN darf hier somit den zweiten Teil der Dark-Ambient-Compilation er?ffnen und wer die musikalische Seite von dem Musiker kennt, darf sich da auch gleich auf einen stimmigen Opener freuen. Gefolgt wird dieser von INNER VISION LABORATORY, die hier ein ebenso finsteres St?ck offenbaren, welches zum Ende hin aber sch?n atmosph?risch wird. Dies liegt auch mit an der wunderbaren, stimmlichen Tonlage, die hier eine v?llig eigene Note einbringt. Der n?chste Interpret h?rt auf den Namen ARKHITEKTUR NOIR und auch hier gibt es ansprechenden Dark Ambient in seiner reinen Bl?te und Sch?nheit. Wer die musikalischen Erg?sse von H?rleif Lang?s (Northaunt, The Human Voice) mag, der d?rfte sicherlich auch bei THERRADAEMON auf seine Kosten kommen, welches sich dr?ckend, wenn auch nicht ganz so ?berzeugend, seinen Weg durch die Boxeng?nge bahnt. Auch ASPECTEE kreieren hier ein gelungenes Klangspiel, das zwar recht angenehm zu konsumieren ist, in seiner Beschaffenheit aber ruhig etwas lebendiger dargebracht h?tte werden k?nnen. Martin von PHELIOS zeigt uns mit den folgenden St?ck abermals sein Gesp?r f?r rhythmischen Dunkelsound, ein starker wenn auch leider doch etwas kurz geratener Trip, der stilistisch ganz in der Tradition von Phelios daher kommt. Die mir bislang unbekannten CREPUSCULAR d?rfen dann als n?chste antreten und "Inconceivable Unknown" lebt von wirklich beklemmender, dr?ckender Atmosph?re und l?sst den H?rer in eine bedrohlich wirkende Welt abrutschen. Diese wird wiederum durch sogenannte Field Recordings in Verbindung mit Drone Elementen erzeugt. Ein alter Bekannter, n?mlich Volador, bringt auch abermals sein musikalisches Talent mit NAGUAL ART ein, wobei das d?stere St?ck vom sogenannten Mad Gasser of Mattoon inspiriert wurde (Mad Gasser war der Name den man einer oder mehreren Personen gab, der bzw. denen eine Serie von scheinbaren, dubiosen Gasattacken in den 30'er und 40'er Jahren zugeschrieben wurde). Und wer kennt sie nicht? Die Rede ist von den deutschen Pionieren TROUM, die hier mit "Pina" ein leicht verzerrt wirkendes St?ck Drone abliefern, eben wie man es von den Musikern aus Bremen kennt. Den Schluss bilden dann PHOBOS und FALSE MIRROR, wobei erstere ihr Material haupts?chlich live einspielen und Tobias Hornberger mit seinem Projekt diesen Silberling hier angenehm ausklingen l?sst.
F?r den reinen Dark Ambient Freak bietet diese Ver?ffentlichung somit abermals feine Kost, vorausgesetzt man erwartet keinerlei stilistische Ausbr?che oder Experimente. Somit bleibt sich diese Serie auch hier seinem Inhalt treu und serviert uns eine ansprechende Mischung aus Drone- und Dark Ambient.

Bewertung : 8.5 von 10 Punkten






kULTURterrorismus
?ber eine durchweg feine Fortsetzung!

V?: 2009 Label: Eigenproduktion

Genre: Dark Ambient, Drone

Das von Thomas Mielke ins Leben gerufene Dark Ambient Radio entwickelte sich in den letzten Jahren zur ersten Adresse (Vielleicht sogar zur Institution?) f?r Freunde der atmosph?rischen Untergrundkl?nge, wo Newcomer wie Stars gleicherma?en Unterst?tzung finden, die ?berwiegend aus den Sparten (Dark) Ambient, Drone, Drone Doom, Industrial & Ritual/ Okkult stammen.

Nach der gelungenen Erstausgabe erwartet die interessierte H?rergemeinde ein Jahr sp?ter die zweite Auflage der Dark Ambient Radio Compilation, die hervorragend das Konzept von der Gleichstellung der Gro?en wie Kleinen unterstreicht, welche sich auch auf dieser Publikation fast die Waage halten. F?r ?V.A. ? Dark Ambient Radio Vol.2r43; stellten folgende Projekte bzw. Solok?nstler (meist) exklusive Tracks zur Verf?gung (chronologische Abfolge): Tholen, Inner Vision Laboratory, Arkhitektur Noir, Therradaemon (Northaunt), Aspectee, Phelios, Crepuscular, Nagual Art, Troum, Phobos & False Mirror.

Den etablierten ?Kr?ften? wie Troum, Phelios usw. geh?rt oft genug das ?Rampenlicht?, weshalb die genaueren Erl?uterungen innerhalb dieser Rezension den ?Frischlingen? bzw. den weniger gel?ufigen Protagonisten zukommen:

Arkhitektur Noir, die bulgarische Ein-Mann Formation von G. Georgiev, welche scheinbar seit 2006 existiert, pr?sentiert mit ?Aula Sancta? eine d?stere Dark Ambient Landschaft, welche an Cold Meat Industry- & Cyclic Law ?Kracher? wie Letum, Desiderii Marginis & Svartsinn erinnert ? nicht neu aber stimmungsvoll fein!

http://www.myspace.com/arkhitekturnoir

Crepuscular aus Argentinien produziert zwar seit 2006 Beitr?ge f?r Zusammenstellungen & Splits am laufenden Band, aber schaffte bisher mit seinen dronige Soundcapes nicht den Durchbruch, woran auch nix der Track ?Inconceivable Unknown? ?ndert, der bedrohlich aber zu langatmig aus den Boxen schleicht!

http://www.myspace.com/crepuscularmusick

Phobos aus Kroatien, welches nicht zu verwechseln ist mit dem franz?sischen Drone Doom Giganten, offeriert mit ?Succubi? eine flie?ende Klangkonstruktion, die Reminiszenzen an Akteure wie Tholen, Svartsinn & Kammarheit aufwirft ? sehr empfehlenswert!

http://www.myspace.com/phobosdna

Um eine mehr als perfekte Gestaltung des Oeuvres k?mmerte sich der ?sterreichische Grafiker Chris Huber (Wach, The Sounds Of Earth, Tod Durch Arbeit), der sich f?r unz?hlige Artworks innerhalb der Szenerie verantwortlich zeigt.

Das abschlie?ende Mastering von ?V.A. ? Dark Ambient Radio Vol. 2r43; fand im Illlektrik Toolz Studio in Belgien statt, wodurch das Gesamtergebnis vom Sound her zu jeder Sekunde ?berzeugen mag.

Fazit:

Individuen, die sich vermehrt mit der Materie Dark Ambient & dem Genre Drone auseinandersetzen, sollten sich diesen durchweg anspruchsvollen Sampler ?V.A. ? Dark Ambient Radio Vol. 2r43; nicht entgehen lassen ? meine absolute (Kauf-)Empfehlung! Wer bisher noch nicht mit dem Virus Dark Ambient ?infiziert? ist, aber mal in diese Richtung reinschnuppern m?chte, dem sei diese vielseitige Compilation ebenfalls empfohlen!

Weitere Informationen zur Compilation ?V.A. ? Dark Ambient Radio Vol.2r43; findet Ihr unter folgendem Link:

http://www.darkambientradio.de
 
http://rundfunk.grottenvolk.de
Tektonik

Zitat



F?r den reinen Dark Ambient Freak bietet diese Ver?ffentlichung somit abermals feine Kost, vorausgesetzt man erwartet keinerlei stilistische Ausbr?che oder Experimente.



Und genau da liegt das Problem.

Stephen
"Wer sich am kommerziellen Musikgeschmack orientiert, dient der Reaktion." (Einst?rzende Neubauten, 1981)
 
volador
K?nnte man so sehen. Andererseits w?rde es bei experimentellen St?cken dann hei?en: "...was soll sowas auf einer Dark Ambient Compilation...???" Man kann es halt nie allen recht machen Wink
 
http://www.nagualart.de
Phelios
Er will damit ja nur sagen, dass sein Track nicht auf der Compilation ist, weil wir noch nicht bereit f?r seine Musik sind und noch in der festgefahrenen und engstirnigen kleinen Dark Ambient Welt stecken.
 
http://www.phelios.de
CrepusculaR
Do you say this compilation have a 'problem' about style?
As far I understand, the review says its not a 'purist' compilation. I dont understand that in a 'bad' way refering to the quality of compilation from the review, but I would like to ask :
what its 'pure dark ambient'? or better said : Whats means 'purity' concerning dark ambient music' style ?

Thinking on Northaunt and Neunt?ter Der Plague' both of them are obscure and dark and ambient as hell.
And From head to toe absolute differents each one.

Zitat

Phelios schrieb:
Er will damit ja nur sagen, dass sein Track nicht auf der Compilation ist, weil wir noch nicht bereit f?r seine Musik sind und noch in der festgefahrenen und engstirnigen kleinen Dark Ambient Welt stecken.


well, IMHO, that is relative about partipant's taste, not concerning to members's preparation towards a musical style.
If I dont like something after many views/listenings I dont care if I understand or not. I dont like, thats all. I dont understand psicoacoustical academic music but I like a lot.-
Bearbeitet von CrepusculaR am 26-12-2009 00:22
 
https://crepuscular.neocities.org/
Tektonik

Zitat

Phelios schrieb:
Er will damit ja nur sagen, dass sein Track nicht auf der Compilation ist, weil wir noch nicht bereit f?r seine Musik sind und noch in der festgefahrenen und engstirnigen kleinen Dark Ambient Welt stecken.


Daf?r, da? Du mich nicht kennst, hast Du aber eine ziemlich genaue Vorstellung von dem, was ich denken soll.

Stephen
"Wer sich am kommerziellen Musikgeschmack orientiert, dient der Reaktion." (Einst?rzende Neubauten, 1981)
 
Doomcore
Is it hard to write in english?
 
http://www.myspace.com/phobosdna
Eisen

Zitat

Tektonik schrieb:

Zitat

Phelios schrieb:
Er will damit ja nur sagen, dass sein Track nicht auf der Compilation ist, weil wir noch nicht bereit f?r seine Musik sind und noch in der festgefahrenen und engstirnigen kleinen Dark Ambient Welt stecken.


Daf?r, da? Du mich nicht kennst, hast Du aber eine ziemlich genaue Vorstellung von dem, was ich denken soll.

Stephen


nicht schlecht oder ? valodor ist unser hellsichtiger und psychosomat...und ich glaube kaum, ohne jetzt nicht sarkastisch zu sein, dass er das im scherz gesagt hat Smile
zur?ck zum Thema bitte...
 
http://rundfunk.grottenvolk.de
Phelios

Zitat

Tektonik schrieb:

Zitat

Phelios schrieb:
Er will damit ja nur sagen, dass sein Track nicht auf der Compilation ist, weil wir noch nicht bereit f?r seine Musik sind und noch in der festgefahrenen und engstirnigen kleinen Dark Ambient Welt stecken.


Daf?r, da? Du mich nicht kennst, hast Du aber eine ziemlich genaue Vorstellung von dem, was ich denken soll.

Stephen

Seit wann kenne ich Dich nicht? Du bist ja lustig!
Du hast doch in einem anderen Thread selbst geschrieben, dass Du glaubst, dass Deine Musik zu fortgeschritten ist, um noch als "Dark Ambient" bezeichnet zu werden und aus diesem Grund nicht auf die Compilation gevoted wurde.

@Doomcore:
Stephen pointed out a phrase of the review which claims that the compilation is quite good, but limited to the dark-ambient genre. He said "that?s the problem". I assume that he thinks that his track has not been voted into the compilation because it is not "dark ambient" enough and something different (maybe more evolved / better?) which he calls "doombient" (which is a registered trademark and should not be misused by other bands and individuals). He also pretended not to know me although we played a concert and released a CD together.

This is my last post in this thread, I find it very unprofessional to participate in such childish flamewar.
 
http://www.phelios.de
vile
Do you know what I missed in the whole voting process and in general in the whole anonymous thing, I missed the part when we actually discussed what we all created. I missed the part when someone tells you 'Man your track sucks big time because this, this and this...'. I mean if in such communities we don't discuss and help each other I can't imagine what pornography the mainstream music actually is.

I have no problem in hearing 'Man I didn't vote for your track because your sounds sucks or your ideas are blurry' or I have no problem in saying I didn't vote for Ah Cama-Sotz and Phelios tracks because they were boring as hell... But we actually didn't discuss these things and at some point a part of us stopped being a part of the compilation just because we were not publishing a song in it.

And yeah writing only in German sucks big time and won't make your penises longer. It is an international community here despite the domain name is .de Angry
 
http://twitter.com/angelxgodfree
Doomcore
Stephen, your track is not good, I heard much better from you in the past and I expected that you will bring some high quality track for this compilation, but you didn't....this time....maybe next year you will, I hope!!! Wink Grin
 
http://www.myspace.com/phobosdna
CrepusculaR
Agree with vile. Several weeks before the voting process Doomcore suggested me to re-view the eq of my track, I did it and was for good result. Wink
So, i dont see as unproffesional to discuss this kind of things, from my view its healthy 'cause feeds the community sense.

By the way, I didn't know the registering of the name of an style of music as trademark is possible.
What is the sense of do that? There are other examples as 'doombient' registered?
Bearbeitet von CrepusculaR am 27-12-2009 01:50
 
https://crepuscular.neocities.org/
DarkAmbient
Doombient is kind of Stephens label. Yes, he avoids the classification of his music as dark ambient, though he won't go so far as to cease support of this radio. It might seem peculiar to insist that ones music is only to be classified by ones own word creation -- but that might be part of the concept. (I suspect, Stephen doesn't have a band page on myspace just because myspace refused to add doombient as a style Grin ).

I won't say Stephens track isn't good. It's just minimalistic, sparsely produced. He just has another approach, i.e. conceiving a synth as a music instrument in the most classical way rather than a mere means to sound generation. If you don't have affinity to such an approach, it doesn't mean it's bad. Still it may be the right outcome that rather the more produced and polished tracks made it onto the comp. The Troum track is the exception to this rule.

I think vol. 2 possesses the right balance between identity and diversity. Remember the critics about the Megatone and Mytrip tracks on vol. 1? They may be right, they may be wrong... who can tell? Reviews are alway subjective!

As a consumer product, a CD needs to have a label on it that's consistent with what's in it. And in the case of the comp, it couln't be more honest as each of the participants is connected to DAR in some way and voted what should be on it. And that makes you part of the comp, even if your track didn't make it!

Remember: Vol.2 was an experiment with a darwinist approach: "there can be only 11". This may explain the lack of cooperation and empathy during the music production stage. It's sad to hear that Mike closed Synthetic Mind Decay shortly after the voting results where published. And I'm sure most of those who didn't make it on the comp are disappointed as well. It's somehow inhuman to implement such a harsh selection mechanism. I only hope that not too many peoples feelings are hurt to an extent where they feel excluded and turn their back on the project. Let's better accept the outcome with dignity -- regardless if your track is on the comp or not!
 
http://home.arcor.de/tmielke
Doomcore
I belive producers need to know how to take criticism and refusal's....for example, I don't make many tracks, but even some of those tracks which I made don't get released, I receive bad feedback on them. It's all part of the process....and when something is not good in my track, I like to hear thoughts, opinions and some tips how to improve it. If mine track haven't been picked up for vol.2 I wouldn't get disapointed or jelaous, but I would definately work harder for vol.3 to have more chance to get released.
 
http://www.myspace.com/phobosdna
CrepusculaR
I couldn't agree more.



 
https://crepuscular.neocities.org/
vile

Zitat

Doomcore schrieb:
I belive producers need to know how to take criticism and refusal's....for example, I don't make many tracks, but even some of those tracks which I made don't get released, I receive bad feedback on them. It's all part of the process....and when something is not good in my track, I like to hear thoughts, opinions and some tips how to improve it. If mine track haven't been picked up for vol.2 I wouldn't get disapointed or jelaous, but I would definately work harder for vol.3 to have more chance to get released.


Word!
 
http://twitter.com/angelxgodfree
CrepusculaR
Mentenebre ( spanish)

Zitat

Este a?o que termin? cerr? de una manera espectacular para Thomas Mielke y los chicos que est?n detr?s de Dark Ambient Radio porque tuvimos la presentaci?n del segundo volumen de esta compilaci?n. ?Qui?n iba a pensar que un proyecto peque?o dirigido a los amigos cercanos iba a crecer tanto y a darle un apoyo importante al Dark Ambient?

Como algunos de ustedes saben, la emisora actualmente incorpora diversos estilos que dir?amos cuadran perfectamente dentro de ese estilo de la m?sica subterr?nea electr?nica como el ritual, el ambient, el doom (diluy?ndose la mayor?a de las veces en el Drone y viceversa) y el industrial. Uno dif?cilmente puede aburrirse de la programaci?n porque afortunadamente se encargan de ella personas dedicadas a este g?nero y que con su sapiencia demuestran que conocen bien lo que programan, detalle meritorio porque ya son varios a?os de transmisi?n ininterrumpida. En este sentido, el segundo volumen que comentamos esta ocasi?n fue concebido con la idea del peso igualitario, de no protagonismo y de uniformidad de densidades, am?n de darle continuidad a lo ya empezado con el compilatorio previo.

Precisamente ahora despu?s del ?xito que signific? el lanzamiento del primer volumen, notamos que efectivamenteVarios Artistas - "Dark Ambient Radio Vol. 2" tanto la direcci?n de la emisora como los proyectos participantes han logrado construir un puente entre ambos lados de la m?sica, que acerca a quienes la disfrutan y a quienes la hacen. Poco a poco han ayudado a asentar los pilares de un g?nero dif?cil, difuso, que no conoce de fronteras o l?mites territoriales; que a diferencia de otros, se ha forjado por los seguidores y que as? mismo, est? clavado en el limbo del underground por diversas situaciones que son harina de otro costal, pero que no por ello enclaustrado o destinado al fracaso.
Por esto, podemos vislumbrar un futuro positivo no s?lo para la emisora sino para el g?nero en suma. Si bien es cierto que Dark Ambient Radio no encierra a todo el Dark Ambient y que no todo el Dark Ambient est? en Dark Ambient Radio, optimistamente pensamos que la referencia es ineludible. Ser? dif?cil que los nuevos proyectos subterr?neos pasen desapercibidos o no se sientan atra?dos por trabajar con la emisora.

Las novedades en esta edici?n incluyen al siempre subestimado ?ngel, que bajo el nombre CrepusculaR ha lanzado m?s de diez interesant?simas producciones y que desde la remota Argentina busca siempre, y por desgracia en solitario, abrir espacios para su m?sica. Evoke Scurvee ha mutado en esta ocasi?n para dar paso a Aspectee, aportando un track sensacional de manufactura totalmente oscura y cuyo ?lbum debut comentaremos aqu? en Mentenebre. Inner Vision Laboratory aparece en este disco despu?s de un split junto a Roto Visage y nos ofrece un track espeluznante. Las expectativas se depositan en Arkhitektur Noir y en los reci?n descubiertos THERRADAEMON. Las restantes participaciones son de proyectos considerados nuevamente para repetir en esta ocasi?n y, que sin ?nimo de quedar bien con alguien, han aportado excelentes tracks pero sin menospreciar a los dem?s.

Considero que la continuidad y el empe?o que le vienen dando los encargados de la emisora son pasos s?lidos en la consolidaci?n del g?nero. No puedo m?s que aplaudir la actitud y disposici?n mostrada para recabar informaci?n, buscar nuevos proyectos, analizarlos y, m?s importante, darnos un espacio en la red para quienes gustamos de esta difusa manifestaci?n sonora. Reconozco el trabajo hecho y las responsabilidades con el futuro.

Felizmente, me congratulo de tener mi Dark Ambient Radio.

Valoraci?n: 8.5 sobre 10



At least one in spanish! Grin
I can try to make an spanish-english version.
Bearbeitet von CrepusculaR am 12-01-2010 04:03
 
https://crepuscular.neocities.org/
DarkAmbient
Yes please!
 
http://home.arcor.de/tmielke
CrepusculaR
Mentenebres critic's , translation spanish-english by me, ( a bit roughly made ,but usefull ) Wink

Zitat

This year have finished in a spectacular way for Thomas Mielke and the boys who are behind Dark Ambient Radio, because we had the presentation of the second volume of this compilation. Who was going to think that a small project oriented to the closer friendly was going to grow much as Dark Ambient Radio did? As some of you know, the transmitter incorporates diverse styles that would perfectly square within that style of electronic underground music like the ritual, ambient, doom (being diluted mostly of times in Drone and viceversa) and the Industrialists. One hardly can become bored of the programming because, lucky of us, dedicated people are in charge and with their sapience they demonstrate their well know how-to-do their program, a remarkable detail because they have been already several years in uninterrupted transmission.
In this sense, the second volume that we commented this occasion was conceived with the idea of the egalitarian weight, non-protagonism and uniformity of densities, except for giving continuity to the previous compilation .
After the success that meant the launching of the first volume, we noticed that Varios Artists - " Dark Ambient Radio Vol. 2" as much the direction of the transmitter as the participant projects have managed to construct a bridge between both sides of the music, that approaches who enjoy listen it and those who make it. Little by little, they
have helped to seat the pillars of a difficult, diffuse style of music, that doesn't know borders or territorial limits that others styles, an style forged by the followers themselves and also, nailed in the limb of underground by diverse situations that are horse of another color, but not destined to the failure.
By this, we can to sum up a positive future not only for the transmitter also for the style of music. Although it is certain that Dark Ambient Radio does not lock up to all the Dark Ambient and that all the Dark Ambient is not in Dark Ambient Radio, optimistically we thought that the reference is inescapable. It will be difficult that the new underground projects happen unnoticed or they do not feel attracted to work with the transmitter.
The new features in this edition include always underestimated Angel, who under the CrepusculaR name has sent more than ten most interesting productions and from remote Argentina he always looks for, and unfortunately alone, to open spaces for his music. Evoke Scurvee has changed in this occasion to give passage to Aspectee, contributing a sensational track of totally dark manufacture and whose album debut we will comment here in Mentenebre. Inner Laboratory Vision appears in this disc, after a split with is Roto Visage, offering a horrifying track. The expectations are deposited in Arkhitektur Noir and newly discovered THERRADAEMON. The remaining tracks are from projects already presents on DAR V1 and, no mood to make nice with someone, they have provided excellent tracks without neglecting the others.
I believe that continuity and commitment of those in charge of the station are solid steps in strengthening the style.
I cannot more than to applaud the attitude and shown disposition to successfully obtain information, to look for new projects, to analyze them and, more important, to give a space us in the network for those who we liked of this diffuse sonorous manifestation. I recognize the work done and the responsibilities with the future.
Happily, I congratulate myself to have my Dark Ambient Radio.


 
https://crepuscular.neocities.org/
DarkAmbient
Thank you, Angel. for translating! Always underestimated? 8-)

And cheers to Doppelg?nger for the review!
 
http://home.arcor.de/tmielke
Springe ins Forum:
Login
Benutzername

Passwort



Noch kein Mitglied?
Klicke hier um dich zu registrieren

Passwort vergessen?
Um ein neues Passwort anzufordern klicke hier.
Shoutbox
Du musst dich einloggen um eine Nachricht zu senden.

01-04-2025 13:38
Sorry for the disruption. My power grid provider installed a smart meter.

26-03-2025 17:55
Das liegt daran, dass ich überhaupt nur ganz wenige "Bands" im Programm habe. Wink

15-03-2025 22:36
Ich bin nun regelmäßig hier auf dem Sender. Einige Bands werden gar nicht gespielt. Schade !!!

20-02-2025 10:40
@Goten Fixed this side effect of the new php version. Note: In Firefox (or IceCat) any stream link with a semicolon at the end will play directly in the browser, here http://s3.viastrea
ming.net:8835/;

19-02-2025 21:48
Hello! No more links for streaming with Firefox? Shock My favourite radio station for over ten years...

Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2008 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.