All the tracks in this stream are from the albums "Cathedral Oceans 1" and "Cathedral Oceans 2"
From Wkipedia:
Cathedral Oceans (after 2003 also referred to as Cathedral Oceans I) is an album of ambient music by John Foxx, released in 1997. Alongside Shifting City released on the same day, it marked Foxx's return to the music scene after an absence of seven years. It was also his first solo album since 1985's In Mysterious Ways. The album's artwork consists of collages by Foxx himself, overlaying various pictures and textures with the faces of statues.
Cathedral Oceans is a long ongoing project by Foxx, the first recordings that appear on this album were made as early 1983. In 1987 Cathedral Oceans material was played live by Foxx in various buildings, gardens and cathedrals in England and Rome. As a result of the long genesis of the album it does sound somewhat fragmented in places, but the overall effect is soothing, almost pastoral ambience created by extensive usage of reverb and echo coupled with gregorian chanting. The sound of this album is far removed from the steely detached cityscapes Foxx is best known for, but it does bear resemblance to tracks such as The Garden from the album with the same name and Enter The Angel II from In Mysterious Ways. "Sunset Rising" was included on Foxx's 2001 compilation album Modern Art.
In 2003 Cathedral Oceans (now called Cathedral Oceans I) was released as a two-disc set with Cathedral Oceans II.
A third album in the series, Cathedral Oceans III, followed in 2005.
Beiträge: 399 Ort: Pudding City, Eastern Westphalia Eingetreten: 25.02.07
Eingetragen auf 04-07-2007 10:53
Was mir an seinen ambienteren Sachen überhaupt nicht gefällt, ist, daß er für meinen Geschmack zuviele Werkspresets aus dem Roland D-50 verwendet... das ist ein Treffen mit alten Bekannten aus den späten 80ern, und diese Bekannten möchte ich eigentlich nicht mehr sehen, geschweige denn hören ...
"Metamatic" ist immer noch toll, aber ein ganz anderes Kapitel.
Stephen
"Wer sich am kommerziellen Musikgeschmack orientiert, dient der Reaktion." (Einstürzende Neubauten, 1981)
Tektonik schrieb:
Was mir an seinen ambienteren Sachen überhaupt nicht gefällt, ist, daß er für meinen Geschmack zuviele Werkspresets aus dem Roland D-50 verwendet... das ist ein Treffen mit alten Bekannten aus den späten 80ern, und diese Bekannten möchte ich eigentlich nicht mehr sehen
Für mich ist es eine konsequente Entwicklung, die bereits schemenhaft mit dem 80er Album "In Mysterious Ways" ihren Anfang nahm und u.a. auch mit seinen Projekten mit Harold Budd sehr beeindruckend fortgesetzt wurde.
Mir ist es dabei ziemlich egal, welches Instrumentarium er benutzt, wenn er es so konsequent, iddenreichund in gewisser Weise auch puristisch einsetzt wie auf "Cathedral Oceans"...
Picasso wurde auch nie vorgeworfen, dass er "nur" mit Pinsel und Farbe arbeitet...
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